joi, 7 iulie 2022

MIHAI EMINESCU: EU NU CRED NICI ÎN IEHOVA

 Eu nu cred nici în Iehova,

Nici în Buddha-Sakya-Muni,

Nici în viață, nici în moarte,

Nici în stingere ca unii.


Visuri sunt și unul ș-altul,

Și totuna-mi este mie

De-oi trăi în veci pe lume,

De-oi muri în vecinicie.


Toate-aceste taine sfinte

- Pentru om frânturi de limbă -

În zadar gândești, căci gândul

Zău, nimic în lume schimbă.



Și fiindcă în nimica

Eu nu cred - o, dați-mi pace!

Fac astfel cum mie-mi pare

Și faceți precum vă place.


Nu mă-ncântați nici cu clasici,

Nici cu stil curat și antic - 

Toate-mi sunt deopotrivă,

Eu rămân ce-am fost: - romantic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

HIPER-PREFAȚĂ-CEZEISME (COSTEL ZĂGAN), 2008

 *** Literatura contemporană are și astăzi rapsozii ei, numai că imaginile fundamentale nu aparțin doar vorbelor spuse, ci se recompun cu vo...